Rábólintott a főváros a 3-as metró felújítási szerződésére
A közgyűlés 28 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el a szerződést.
A közgyűlés 28 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el a szerződést.
Döntött a bíróság, elutasította az észt Skinest Rail panaszát a 3-as metró felújítására kiírt közbeszerzés ügyében - közölte a Közbeszerzési Hatóság.
Már a fejlesztési tárcánál van a 3-as metró felújításának engedélyezése. Mivel néhány megálló nem lesz akadálymentes, a Belügyminisztérium a Műegyetemmel próbál alternatív megoldásokat kidolgoztatni - derült ki egy írásbeli válaszból.
A főváros 150 új buszt szán a jövőre kieső 3-as metró pótlására. Ez aligha elég, viszont ha a buszpark a teljes metrózó tömeget átveszi, megbénul Budapest.
Napokon belül javaslatot tehet Orbán Viktor a BKV finanszírozására, a 3-as metrót pedig valószínűleg szakaszosan újítják fel – mondta a főpolgármester a Figyelőnek adott interjúban. Szerinte Lázár Jánossal való konfliktusai javarészt abból adódnak, hogy a miniszter vidéki, és a vidékiek érdekeit képviseli, míg Tarlós a fővárosiakét.
Több jelentős előterjesztést megvitatnak ma a parlamentben. Szűkítenék a politikai menedékjog igényelhetőségét, fővárosi beruházásokat pörgetnének fel, és vitáznak a DK állami támogatásának lehetséges felfüggesztésről is.
A francia gyártó azzal indokolta döntését, hogy a felújítás mindössze 20 évre garantálná a 3-as metró régi járműveinek további működését.
Az alkalmasnak minősített jelentkezést benyújtó cégeket ajánlattételre kérték, ezzel megkezdődött a közbeszerzési eljárás második szakasza. A társaságokkal tárgyalásokat folytatnak, hogy a legkedvezőbb feltételekkel köthessen szerződést a BKV.
A Párbeszéd Magyarországért szerint a kormány tagjai a luxusvillájukból, nagy, kényelmes autójukból nem érzik azokat a problémákat, amelyekkel az emberek naponta szembesülnek. A párt követeli, hogy a kormány mondja meg: ha nem EU-s pénzből, akkor miből finanszírozzák a metró már előkészített felújítását.
Aláírták a kormány támogatói döntését a 3-as metróvonal felújításához - közölte Tarlós István főpolgármester hétfő este a Hír TV Magyarország élőben című műsorában.
Újabb 12,5 milliárd forint támogatást ad a kormány a 3-as metró felújítására a Magyar Közlöny szerdai számában megjelent kormányhatározat szerint.
Hamarosan 300 ezer autót kitilthatnak az utakról, ha rossz a levegő a fővárosban, idén hetven fontos útvonalat újítanak fel, 2019 nyarán már használható lesz a felújított 3-as metró, az önkormányzati autonómia pedig nem áll valami erősen napjaink Magyarországán – mondta Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján.
Nem lesz kész a 3-as metró felújítása a 2017-es vizes vébére, sőt lehet, hogy pont pótlóbuszokkal kell majd a nézőknek zötykölődniük – írja a Népszabadság.
A főváros 150 buszt szán a jövőre kieső 3-as metró pótlására. Ez aligha elég, viszont ha a teljes metrózó tömeget átveszik a buszok, megbénulhat Budapest közlekedése – írja az e heti HVG.
A főpolgármester szerint a 3-as metró infrastruktúrájának felújítási határideje 2018. december 31. Megjegyezte ugyanakkor, hogy ez a hivatalos határidő, de - csúszás esetén is - legkésőbb 2019 közepéig be kell fejeződniük a munkálatoknak. A szerelvények már 2017 elejére készen lesznek.
A Főpolgármesteri Hivatal szerint "áttekinthetetlen okból mintha valakiknek érdekük lenne, hogy meghiúsítsák a 3-as metró felújítását", de ez nem fog sikerülni, már három éve készítik elő a felújítást.
A Közbeszerzési Döntőbizottság engedélyezte a szerződéskötést a Metrovagonmassal, a BKV pedig a lehető leghamarabb intézkedik az ügyben.
Úgy felgyorsítják a fővárosi beruházásokat, hogy egy hét múlva már aláírhassanak a 3-as metró felújítására pályázó orosz tendergyőztessel – írja a Magyar Nemzet.
Nagyon áll a zászló az orosz ajánlatnak a 3-as metró kocsijainak felújítására kiírt tenderen. Kiderült, hogy az észt cég helyett alvállalkozója, az ukrán Krjukovszkij vagongyár végezné el a munkát – írja a Napi Gazdaság iparági forrásokra hivatkozva.
Nemcsak a politikusok vívnak a 3-as metró miatt, háborúznak a zsíros állami megrendelésért a kocsik felújítására gyúró cégek is. Úgy tudjuk, az oroszoknak komoly előnyük van, ami egyébként is illeszkedne a kormány eddig nem túl sikeres „keleti nyitás” tervébe.